معرفی منطقه اقبال لاهوری مشهد

تاریخچه:

شهرداری منطقه 9 واقع در خیابان اقبال واقع شده است. این شهرداری در تاریخ 1370/11/22 به منظور ارائه خدمـات سریع تر به مردم تـاسیس و بـا توجه به آمـایش سرزمینی ، وجود کوه های بینالود و پارک وکیل آباد ، اراضی ذکریا به عنوان یکی از قطب های گردشگری و تفریحی برای مردم و زائران حضرت رضا (ع) محسوب می شود. محله اقبال لاهوری با قدمت 15 سال و بافت نوساز شهری با جمعیت ساکن حدود 26.564 نفر و وسعت منطقه 401 هکتار با تعداد 7 پارک شکل گرفت.اقبال لاهوری مشهد واقع در انتها وکیل آباد و روبروی دندانپزشکان مشهد است. آخرین کوچه اقبال لاهوری مشهد کوچه های فرد اقبال لاهوری 23 و کوچه های زوج اقبال لاهوری 22 است. برخی از کوچه های اقبال به بزرگراه نمایشگاه مشهد و بولوار برونسی مشهد متصل است. در انتهای بولوار اقبال لاهوری مشهد هتل میثاق هتل چهار ستاره با زمین تنیس و بوتیک رستوران یامی وجود دارد. داروخانه دکتر نظری دور میدان اقبال دسترسی نزدیک به داروخانه شبانه روزی است.
بافت شهری و اجتماعی:

این محله جز کم تردد و خلوت ترین محله های مشهد محسوب می شود. اقوام مهاجر مختلفی از لر‌ها، ترک‌ها و خراسان جنوبی را در خود جای داده است. اکثر کوچه‎‎های منشعب از خیابان اصلی آن بن‌بست است. با حرکت از سمت شمال به سمت جنوب اقبال تغییر سبک معماری بیشتر مشهود می گردد. در بخش‌های شمالی قدمت خانه‌ها کمتر بوده و تغییر بافت قدیم به جدید پررنگ‌تر به چشم می آید و کوچه‌ها نیز بزرگ تر هرچه به سمت جنوب پیش برویم کوچه ها تنگ تر می‌شوند.
مرزبندی محله:

محله اقبال لاهوری از سمـت شمـال به بولـوار وکیـل آباد و از جنوب همجوار با کوه بینالود و ار شـرق به بولوار لادن و از غرب به بلوار برونسی و سه راهی طرقبه و شاندیز منتهی می گردد.

جذابیت محله:

یکی از جذابیت های محله وجود هتل میثاق در این محله که شهرت بسیاری دارد. مجموعه تفریحی هتل میثاق با داشتن کافی شاپ و کافه سنتی ،رستوران زمین بازی ، دریاچه زیبا و محیط بزرگ و پارکینگ اختصاصی، فضای مناسبی را برای علاقه‌مندان به وجود آورده است. ایستگاه قطارشهری در نزدیکی محله اقبال دسترسی عمومی را به این محله راحت نموده است.

مراکز خرید:

مرکز خرید در نزدیکی محله وجود ندارد.نزدیک ترین مرکز خرید به این محله منطقه صیادشیرازی است.

بیمارستان ها:

بیمارستانی در نزدیکی محله وجود ندارد.

مساجد:

محله اقبال لاهوری مسجد القصی دسترسی نزدیک دارد.

جهت مشاهده میانگین قیمت رهن و اجاره و فروش در منطقه اقبال لاهوری مشهد کلیک کنید

جهت مشاهده رهن و اجاره در اقبال لاهوری کلیک کنید

جهت مشاهده رهن کامل در اقبال لاهوری کلیک کنید

جهت مشاهده فروش در اقبال لاهوری کلیک کنید